Co polecacie?

O ciekawych miejscach, które warto odwiedzić na wyspach.
chianti
Posty: 10
Rejestracja: 26 maja 2007, 9:19

Co polecacie?

Postautor: chianti » 29 cze 2007, 8:45

Wycieczki fakultatywne sa dosc drogie...
Prosze o rade ktora wybrac?

Mnie zainteresowaly:

1. Najwazniejsze atrakcje Malty 20,25 MLT
2. Dookola Malty 16 MLT

czy moze: ???

* Valetta 12,25 MLT
* Niebieska Grota + Marsxlokk 7,75 MLT
* Gozo 20,75 MLT
* Prehistoryczna swiatynia 12 MLT
* Rejs Comino 13 MLT
* Fernandez 21 MLT

Prosze o rade ? co warto?

Awatar użytkownika
aħdar
Posty: 232
Rejestracja: 30 sty 2005, 11:24
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Re:Co polecacie?

Postautor: aħdar » 29 cze 2007, 16:51

Ha bądź tu mądry :) Masz może chociaż jakąś podpowiedź co do programu jaki obejmują? Czy trzeba będzie zgadywać?
Paweł Choiński
Blog - http://www.moja-malta.pl i przewodnik - http://www.namalcie.pl o Malcie

chianti
Posty: 10
Rejestracja: 26 maja 2007, 9:19

Re:Co polecacie?

Postautor: chianti » 02 lip 2007, 10:57

B) Podpowiedzi nie ma zadnej, tylko ceny ( a te jak widac sa dosc wysokie, bo ta 1 lira to az 9 zeta :ohmy:

Aneta

Re:Co polecacie?

Postautor: Aneta » 02 lip 2007, 14:19

Ja uwazam, ze mozesz sobie wykupic Niebieską Grotte +Marsaxlokk, bo nie jest zbyt drogo, no i przy okazji wyprobujesz tam lampuki :P, niektorzy sie zachwycaja, a jak dla mnie jest po prostu dobra :) Valette sądze, ze sam mozesz sobie zwiedzic- na pewno sie nie zgubisz, mozesz pojsc do turist office i tam Ci podaruja mapke i podpowiedza, co jest najabrdziej ciekawe, aby pozwiedzac. Co do cen, to niestety troche drogo...nad tym mozna ubolewać.

Awatar użytkownika
aħdar
Posty: 232
Rejestracja: 30 sty 2005, 11:24
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Re:Co polecacie?

Postautor: aħdar » 02 lip 2007, 21:12

Hmmm... no to trudno będzie :) Ja zwiedzałem wszystko samemu sobie organizując w dodatku podróżując głównie autobusami i na własnych nogach), ma to trochę wad i zalet.

Tak jak pisała Aneta myślę, że Vallette można spokojnie samemu zwiedzić.
Wydaje mi się, że ciekawa może być wycieczka na Gozo, bo jeżdżenie tam autobusami ma trochę wad, bo koło południa większość autobusów robi sobie przerwę w jeżdżeniu :) Więc jeśli chce się samemu zwiedzać to trzeba wcześnie zacząć żeby zobaczyć wszystko co ciekawe, bo atrakcje trochę porozrzucane po wyspie. Ale nie wiem też czy wszystko to obejmuje wycieczka :)

Rejs na Comino jeśli jest z całodniowym pobytem też myślę, że warto, chyba że znajdzie się coś taniej na miejscu.

Z Blue Grotto jedyna zaleta to to, że nie trzeba samemu iść z Wied iż-Żurrieq do przystanku :)

Jeśli świątynia jest tylko jedna to nie warto :)

Co to jest Fernandez nie wiem, a największe atrakcje Malty i dookoła Malty wydają mi się wycieczkami gdzie się goni i goni żeby jak najwięcej zobaczyć a nie spokojnie po delektować się Maltą :)
Paweł Choiński
Blog - http://www.moja-malta.pl i przewodnik - http://www.namalcie.pl o Malcie

martam
Posty: 3
Rejestracja: 04 sie 2006, 22:41

Re:Co polecacie?

Postautor: martam » 07 lip 2007, 14:53

Patrząc na Twoją rozpiskę - po pierwsze strałabym się jednak dowiedzieć co kryją pod sobą dwa pierwsze hasła ponieważ inaczej nie wybrałabym ich zwłaszcza, gdy nie wiadomo jakie dokładnie są to atrakcje i czy uwzględniają ewentualne bilety wejścia - a może okazać się, że jest to coś ciekawego - koniecznie dopytaj organizatora :) co do tych konkretniejszych również dopytałabym, bo np. choć Valettę jako miasto zwiedzisz sam to jeśli wycieczka uwzględnia różne miejsca zwiedzania i pokrywa koszty wejść to już trzeba ocenić ile takie bilety kosztują dla indwdualnego turysty.

* Niebieska Grota + Marsxlokk 7,75 MLT - o tu polecam mądry przewodnik może pokazać fajne miejsca

* Gozo 20,75 MLT - to też polecam j.w. - mądry przewodnik może pokazać fajne miejsca, a jeśli są w dodatku bilety wejść to może to być całkiem fajna wycieczka

* Prehistoryczna swiatynia 12 MLT - to można zrobić samemu

* Rejs Comino 13 MLT - to może być ciekawe jako dodatek ale nie konieczne

* Fernandez 21 MLT - hmm, a tego nie znam?

miłego podróżowania i zwiedzania :)

Gabi

Re:Co polecacie?

Postautor: Gabi » 15 lip 2007, 13:27

Czy ktoś może mi udzielić informacji o transporcie z Malty na Sycylie? :) Jak się to odbywa? Jakie ceny?
Dziękuję.

Aneta

Co polecacie?

Postautor: Aneta » 15 lip 2007, 14:13

Jak juz wspomniał ktos tu na forum- taki koszt Malta-Sycylia- promem 215 euro za 2 osoby ( powrót po 3 dniach), a jesli chodzi...o prom na 1 dzien wyjazd raniutko o 7 rano, powrot wieczorem o 23 na Malcie.Koszt 25 lm-czyli ok 220 zł (1 osoba).Pozdrawiam.

Joluś

Re:Co polecacie?

Postautor: Joluś » 15 lip 2007, 19:27

Aneta napisał:
[quote]Jak juz wspomniał ktos tu na forum- taki koszt Malta-Sycylia- promem 215 euro za 2 osoby ( powrót po 3 dniach).

Mam pytanko :)
Co obejmuje cena tej wycieczki (215 euro) ?

Wilczek

Re:Co polecacie?

Postautor: Wilczek » 07 wrz 2007, 13:02

Chianti napisał:
Wycieczki fakultatywne sa dosc drogie...
Prosze o rade ktora wybrac?

Mnie zainteresowaly:

1. Najwazniejsze atrakcje Malty 20,25 MLT
2. Dookola Malty 16 MLT

czy moze: ???

* Valetta 12,25 MLT
* Niebieska Grota + Marsxlokk 7,75 MLT
* Gozo 20,75 MLT
* Prehistoryczna swiatynia 12 MLT
* Rejs Comino 13 MLT
* Fernandez 21 MLT

Prosze o rade ? co warto?


Witam, myślę że ta informacja przyda się osobom dopiero wybierającym się na
Maltę. Otóż ten Fernandez a raczej Fernandes to rejs drewnianym statkiem żaglowym płynącym na Gozo, Comino i Blue Lagoon.
Cała podróż kosztuje 21 LM, trwa cały dzień i jest naprawdę warta polecenia. W ramach rejsu zapewniony jest obiad (bardzo ale to bardzo dobre jedzenie z bogatym wyborem potraw i sałatek), oprócz tego kanapki roznoszone na pokładzie, owoce, napoje i wino. Można rozłożyć się w dowolnym miejscu na statku, opalać się i zjeść obiad z pięknymi widokami wybrzeża Malty. Jednak największą zaletą jest niezwykle miła obsługa, która stara się aby żadnemu z pasażerów niczego nie zabrakło. Naszym kapitanem był Jimmy, rodowity maltańczyk, doświadczony żeglarz, opowiadający w czasie rejsu niezwykle ciekawe historie o Malcie (prawdziwy z niego filozof J).
Statek w czasie rejsu zatrzymuje się dwukrotnie, raz w cichej zatoczce na Gozo i raz na Blue Lagoon. Można wtedy popływać w morzu (rozdawane są maski i rurki do nurkowania) albo zwiedzić Comino. Dodatkową atrakcją jest 20 minutowa podróż motorówką (już sama podroż jest niezłą zabawą) do jaskiń na Comino. Motorówka wpływa do jaskiń i warto wtedy mieć ze sobą aparat. Podróż ta jest tylko dla chętnych i w związku z tym dodatkowo płatna (chyba ok. 4 LM od osoby).
Statek jest na Comino ok. 2 godzin więc starczy czasu by przejść się jeszcze po wyspie i popływać w błękitnych wodach laguny.
Rejs organizowany jest przez firmę Captain Morgan, dość znaną na Malcie. Polecam jednak wybrać rejs statkiem drewnianym a nie blaszanym (takie też pływają) gdyż to nie to samo.


Wróć do „Warto odwiedzić”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość